Ecologische transformatie, dat is onze bestaansreden

In de woorden van onze Managing Director, Estelle Brachlianoff: "Ecologische transformatie is onze bestaansreden. Met deze bestaansreden als kompas zullen we altijd de weg naar nut en dus welvaart kunnen vinden".

Veolia's bestaansreden is om bij te dragen aan de menselijke vooruitgang, door vastberaden vast te houden aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen gedefinieerd door de VN om een betere en duurzamere toekomst te bereiken. In de huidige wereldwijde klimaat- en energiecrisis heeft Veolia de plicht om te handelen. Daarom heeft Veolia zichzelf de missie gesteld om "Resourcing the world" door middel van haar milieudiensten en zo een actieve rol te spelen in ecologische transformatie. Met dit in gedachten is het doel van Veolia ook om hulpbronnen koolstofvrij te maken, te regenereren en van vervuiling te ontdoen. In 2022 zullen de oplossingen van Veolia 14 miljoen ton CO2 hebben vermeden en 300 miljoen liter water hebben bespaard.

 

De bestaansreden van Veolia is eigenlijk veel meer dan een eenvoudige tekst.

Het is de eerste stap in het fundament van een bredere visie op het bedrijf waarin "het bedrijf een mozaïek van belanghebbenden is, met wiens verwachtingen op een eerlijke manier rekening moet worden gehouden bij het delen van de gecreëerde waarde". Het wordt opgevat als een reeks stichtingsdoelstellingen voor de lange termijn. 

Om deze doelstellingen te bepalen, heeft Veolia besloten haar activiteiten te structureren rond de ambitie van haar meervoudig prestatiemodel, gebaseerd op vijf pijlers die een onafscheidbaar geheel vormen: economisch, commercieel, ecologisch, sociaal en maatschappelijk.

Veolia's bestaansreden is gericht op het beantwoorden van vier vragen:

  • Hoe kan de Veolia-groep nuttig zijn voor de samenleving?
  • Wat is de missie van Veolia?
  • Waarin verschillen we van andere bedrijven?
  • Hoe wordt de gecreëerde welvaart verdeeld?

 Om de betrokkenheid van al onze medewerkers te garanderen en de doelstellingen van Veolia zo efficiënt mogelijk te communiceren, hebben we een korte versie van ons doel opgesteld, waarin de belangrijkste punten worden samengevat.